Yourself (Totally Useless)

April 19, 2017




Tak ada apa. 

"Kau hanya budak biasa" 
"Jangan nak perasan diri tu berguna"
"Jangan nak cuba jadi orang yang berguna"
"Sebab kau selalu akan jadi budak tak guna. Useless!"
"Pergi mampus!" 

"Nak tahu tak apa yang aku harap dalam dunia ni"
"Harap yang kau tak pernah dilahirkan. Haha!"

Kau cakap macam tu macam kau adalah manusia yang paling hebat. Manusia yang boleh tentukan segalanya hanya pada lontaran perkataan.

Kau tak sedar ke yang lidah ni lebih tajam dari mata pisau?
"Memanglah kau tak perasan sebab hati kau dah diselubungi kehitaman"

Jangan selalu pandang rendah pada orang lain.

Jangan lupa tu!

Dunia ni sentiasa berpusing.

Ada musim,
Ada siang dan malam,
Ada pasang dan surut,
Dan ada segala-galanya kau kau sendiri tak pernah nak teroka.   




Jangan ingat kau akan sentiasa akan berada di atas.

Kau kena ingat! kalau tak ada orang di bawah memang tak akan ada orang di atas.

Dunia ni berputar!

Jangan sampai bila kau dah jatuh baru kau ingat pada orang bawah yang pernah kau aniya.

Bro! tak salah nak membangga diri. Tapi berpada-padalah. 

Bukan kau seorang saja yang punya bakat tu. Orang lain pun punya bakat yang sama. Mungkin lebih daripada kau.

Yang membezakan hanyalah usaha.

Otak semua sama! tak ada otak dalam dunia ni warna kuning!

Tapi kenapa masih ada orang BODOH dan orang PINTAR?

Itulah berkat USAHA!

Faham dan renung.




 

2 comments:

  1. No one is useless dik.. Education is a vital and effort is the KEY...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup. betul tu sis. atas ni cuma kata2 kritik untuk diri sendiri aje. Nnt bila baca balik akan sedar diri sendiri ni tak perfect sangat😉😉😄

      Delete

Drop ur felling Here

Powered by Blogger.