Saturday, 29 April 2017

Reaction About Kpop Idols? (Aku joget nanti)


"You don't know anything about Kpop idols? pity..."  (Budak sekarang cakap)

Tapi aku cakap kat deme balik?

"Did you know Oguri Shun?"

Deme geleng kepala.

Dan aku cakap...

"Pity..." kakahkaka!  Siapa kenal Oguri Shun sila angkat tangan! Kita geng!

Truth! Sekarang ni kalau budak-budak baya aku tak kenal kumpulan-kumpulan kpop tu semua diorang akan cakap yang aku ni budak ketinggalan zaman. Heks! Penting sangat ke kpop tu dalam hidup ni? Tak pun aku rasa. Tak masuk kertas exam pun. Tak masuk pun soalan siapa members group BTS!



Tapi tak boleh nak halang juga sebab memang kpop ni dah merentasi satu dunia. Kau pergi mana-mana pun muka idols terpampang sana dan sini.

Dan yang paling aku pelik macam mana depa boleh kenal nama setiap anggota kumpulan tu eh? Muka depa lebih kurang sama aje. Anggota kumpulan ramai pulak tu. Kalau yang sikit tu aku kenallah juga.

Reaction aku pasal semua ni? 

Macam yang aku cakap kat entry lepas. Aku memang tak minat dengan kpop idols. Kalau pelakon sana ya aku layan. Kalau yang kpop idols ni. Sorry... angkat kaki dulu walaupun dah ada setan-setan yang merasuk aku untuk sukakan kpop idols tu. Hahk!

Secara jujurnya aku memang kenal jugaklah dengan beberapa nama kumpulan idols ni. Yalah, kalau dah tiap-tiap hari lagu terpasang dekat radio, dekat siarang TV. mana tak imun.

Cuma aku tak kenal dengan nama-nama deme. Tak penting pun nak kenal!
 Kena cegah cepat sebelum kena Culture Shock!

Aku layan Justin Bieber dengan Ariana Grande aje!

Entri ni hanya 70% sahaja boleh dipercayai. 30% lagi... aku minat sikit je.

Reaction akhir: 70%

Boleh aku sambung balik?

Siapa kenal Oguri Shun mohon munculkan diri. Aku nak cari geng ni! Siapa yang kenal Oguri Shun mesti otak dia geliga. Hahah!!

Tapi memang betul aku cakap. Sebab sekarang ni aku masih lagi bersekolah jadi aku tahu perkembangan remaja-remaja sekarang ni.

Diorang punya kesimpulan, Kalau kau tak kena anggota Kpop kau memang tak up-to-date. C'mon Lah! Semua orang kenal kut.

Heks!

"Aku tanya Oguri Shun deme nganga." "Deme lagi koman"

8 comments:

  1. Omg ! sis pun tak kenal nie..Haha sape oguri shun tu...dlu rjin la layan kpop ft island cn blue super junior etc skrg kdrama jaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebelum kpop bermaharajalela Jepun dh ambil alih stesen TV dulu.

      Oguri Shun ni boleh dikatakan sama taraf dengan song joong ki sekarang ni. Dia popular gila. Artis lelaki dari jepun. Try search nama dia. Dia jepun bukan korea.

      Delete
  2. Memang ramai tak kenal sebab tak dixpose "terlajak" mcm skrang nie kan... Andaikata social media dulu macam skrang... Boleh jadi viral ;) thanks share...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kn... rasanya kalau oguri shun naik semula habis actor2 korea. hahahha.

      tak masuk lagi dgn pelakon lelaki jepun yg lainπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Delete
  3. Saya kenal Oguri Shun!! Zaman dia punya cerita semua layan habis la dari detective conan, crow zero and etc. Mana cerita ada dia memang layan la hahaha. Totally fans! Yeay kita geng!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waaa!!! ada geng!! akhirnya jumpa!!!πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Delete
  4. HI Qbal. saya ada tag blog nih dekat post saya.. jom baca https://ameridzuan.blogspot.my/2017/05/blue-sky-tag-22-shades-of-amer.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq Amer for tagging me✌✌πŸ‘

      Delete

Drop ur felling Here