REVIEW: Drama Suamiku Paling Sweet

14:44:00
Assalamualaikum.

Something going wrong here. Ops, not here... but that's drama. Haha. Before that, please judge my english.

You know... I love that novel. I love the writer, Anjell Homosapien. I like her writing because it make me fell in love with her characters. She know how to make a reader like me keep goin' read her book.

That was really-really great. I love her book from the 1-4.

But... when the story had adapted. It suck!

Totally, suck! there's something wrong with the storyline.

Yes, I know the director very hardworking in his work and to create the drama there's so much work to do.

In my opinion, The Director should invite Anjell too. Director tu mesti libatkan penulis sekali kalau boleh. Biar director tu tahu apa yang penulis tu bayangkan bila dia menulis. Macam mana perwatakkan Qisya yang sebenarnya.

I 100% sure... kalau director libatkan sekali penulis ia akan buatkan drama tu bertambah menarik untuk ditonton.

Aku dah berhenti tengok drama tu. Entahlah. tak tahu kenapa. Rasany episode dua aku dah tak tengok.

Bukan sebab aku tak sukakan pelakon. Pelakon dia memang berjaya bawa watak dengan baik. Sangat baik. aku puji lakonan diorang. Tapi... bila diadaptasi ke drama storyline jadi tak kuat. Aku tak tahulah kalau korang.

It just my opinion. Jangan terpengaruh dengan review aku. Kalau korang suka. Alhamdulillah.

Tapi, di sini aku cuba nak sampaikan yang drama tu tak adalah teruk sangat. Cuma ia kekurangan sedikit.

Kalau boleh, mesti libatkan sekali penulis dalam drama tu. Sebab kadang2 ada juga yang syok sendiri dengan drama diorang.  erk?!




Aku bukan mengecam tapi memberikan pendapat.

Sekian terima kasih. Kalau aku ada salah mohon maafkan. 

2 comments:

  1. Memang bila adaptasi ni boleh jadi lain sangat dgn yang asal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeppp 😢

      bersedih sbb novel anjell sekali lagi hancur.

      Delete

Drop ur felling Here

Theme images by compassandcamera. Powered by Blogger.